Daim fälttävlan Boxholm

Först var ju somsagt dressyren, helt perfekt var han. 60 procent och 60 straff efter dressyren iallafall, helt okej ! :D Sen var det hoppningen, där var det ett plank som han skulle stanna på, eller han stanna typ sen smacka jag på lite och då hoppade han, snäääääll ponny! ;)

Sen var det terrängen, skulle bara försöka ta mig runt. Men han började att stanna på första, helt onödigt, gjorde samma sak på nästa och försökte slänga av mig. Sen blev jag riktigt arg på honom så då hoppade han 2an och sen 3a och 3b i kombinationen. Sen skulle jag ner till hinder nummer 4a vattnet, i den branta backen tvärnitade han och slängde sig bakåt. Satt som tur kvar iaf, alla bah "NEEEEEJ SITT KVAAR!!" Haha, och somsagt det gjorde jag och han traska i vattnet lååååångsamt :o

Sen var det långt till 5an gasade på och han var fiiin, sen hoppade han det fint och sen 6an oxå. Sen berömde jag honom och då TVÄRNIT, men jag satt kvar ännu en gång, sen satt det ft mycket folk vid 7an och 8an. Daim spände sig och tvärnit 2 meter innan hindret och jag smacka på och han hoppa. Sen till 9an pallisaden tvänitade han och sen hoppade det. Sen till vattnet var han shysst, dock så gick det sakta men helt okej ;)

Sen hände värsta grejen.. haha, kände bah varför har jag inget stöd i höger stigbygel, och sen ser/känner jag att hela lädret har lossnat och har liksom lagt sig på min fot, haha typ sparkade bort det så red jag till sista hindret stocken med endast 1 stigbygel :p

Det var min story, fick ganska mycket tidsfel men helt okej endå, kom runt liksom och det var mitt mål och ett till mål var att få bättre i dressyren och det lyckades jag med. Den sista fälttävlingen och jag uppnådde mina mål och kom runt liksom.

Han var lite dum & busig & lite missnöjd över att han inte fick av mig :D, men aaa han är en PONNY liksom :D :D
//wilmaa


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: