Dagens ridning 16/6

Har ridit 4 hästar idag, duktigt!
DAIM
Red han på banan med hoppsadeln. Red först på snodden i en kvart och idag testade jag stångbett på honom. Han var hur klockren som helst och superfin. Började först mjuka upp i skritt och sen travade jag på en volt och ställde lite hit & dit osv. Sen i galoppen höll han på med sin korsgalopp & bytte hela hela tiden, framförallt i höger varvet. Bytte sen varv och då gick det super bra. Tog av han snodden och en fortsatte jag i trav på honom. Han var helt amaziiing verkligen!! Han har aldrig någonsin vart så fin för mig förut, han gick stadigt i form och högt och krökte nacken jätte fint och framförallt frivilligt. Sen var han lika stadig i galoppen oxå. Gud så glad jag var. Det har ju gått så dåligt nu dom sista passen, men nu var han världens finaste. Imorgon är han värd en rolig busrunda. Älskar dig Daim <3<3
TIZI
Back klättrade med henne idag. Bara skritt exakt hela rundan. Hon var som vanligt, överpigg och framåt. Skrittade 4 gånger upp och ner. Hon var hel slut efter alla sträckor. Älskar den backeeeeen, bästa!
MAGNUM
Löshoppade lillpojken på banan. Han var lite halvgalen och skulle inte hoppa någonting i början. Men först av allt så travade jag han runt ridbanan och sen i galopp. Hoppade ett 60 hinder och han var högt över, satte upp det på 80 och han var lika fin där, sen satte jag upp det på 90 & sen även på 95. Han hoppade suveränt! Imorgon får han nog vila. Bästa grabben!<3
MARS
Första gången jag red honom. Skrittade barbacka & han var as töntig i början. Sen skrittade han på bra hela vägen. Chillade met med honom eftersom det var första gången och han är ju unghäst osv. Har inte så mycket mera att säga om honom, gullig ponnie !
//wilmaklemedsson

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: