gästblogg!

Hejsan alla som läser Emilys o Wilmas blogg! När Emily frågade mig om jag ville gästblogga blev jag jätteglad! Jag brukar inte göra de men ja kan ju göra ett försök ;)
Aja ja kan ju börja med att jag heter Ida o e 15 år. Ja går i samma klass som Emily men jag bor på andra sidan finspång (ca 4-5 mil från Emily) Jag började intressera mig för hästar när jag va väldigt liten och jag viste från att jag var 3-4 år att jag skulle satsa på hästar. 

Jag började inte på ridskola förens jag var 7 år, och då började jag på skogslottens ponnyridskola utanför svärtinge. Där har jag nu ridit i 8 år. Jag började med att rida 1 gång i veckan i 30 min. Nu rider jag 1 gång i veckan 1 timma, "jobbar" i 4 timmar en dag och jag tävlar även lektionsponny från skogslotten. Det började jag med för 2.5 år sedan tror jag. Men det är inte förens nu det har börja gå riktigt bra! Jag har ju bara tillgång att rida min tävlingsponny 1 gång i veckan, och dem jag tävlar emot rider sina hästar så gott som varje dag. Jag deltog i ponnyalsvenskans lagdressyr för ponny div.3 2011. Jag startade samma div förra året vilket slutade med resultat att inte hänga i julgranen... Men detta år tog vi revanch och vann hela alltet!

Jag och c-ponnyvalacken Baltazar


Våren 2011 började jag rida en d-ponny på 15 år. Jag har under våren tränat ihop mig med henne och startat en cl-hoppning på skogslotten, framåt hösten har jag planetat att försöka åka ut på några lokala dressyrtävlingar och även starta km i dressyr på skogslotten. 
*Bild på mig o trixi*
Jag och trixi dressyrtrimmar

Ni kan följa mig i min vardag och utväcklingen ihop med Trixi på min blogg! www.idaevertsson.blogg.se

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: