Donäät

Hejsan! Jag har varit ute och ridit 2 hästar nu :D 

Daim: Red ut tillsammans med Oscar på Magnum. Det gick döbra faktiskt! Vi körde mycket galopp och lite konditionsträning. Jaja, dom var duttiga ;) 


Tiziana: Red ut henne också fast en helt annan väg. I början var hon jätte jobbig, hon hoppade kråka och taktade allmänt mycket. Sen så hoppade jag av och fixade martingallen så att hon inte får upp huvudet lika mycket. Och damn vad fin hon var. Hon lyssnade SÅ HIMLA FINT :D


Nu har jag bestämt mig för hur hon ska ridas. Det är inte längre ett alternativ att ut och galoppera och slarv rida eller  bara liksom "ha kul" Nu ska hon ridas med lite struktur och hon ska gå i form och lyssna och vara lugn. Inte det dära att hon drar iväg och att jag inte får stopp på henne.. för det kommer aldrig att funka då. Jag ska rida henne precis som jag red henne idag!! 


- Bild som Evelina tog på KM! 



Kommentarer
Postat av: Anonym

vill du vara med och tävla om att bli veckans blogg? anmäl dig här!:

http://hannalovisasol.se/2011/november/veckans-blogg.html

2011-11-01 @ 14:17:28


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: