Massa teeeeeeeeeeext

Hemma ifrån stallet nu, helt slut! Först när vi kommer till stallet så borstar vi av hästarna, Oscar skulle rida Magnum, Claire Geisha och Emily Mars och jag Daim. Vi skulle rida ut på en galopptur. Sen när oscar tränsar magnum ser han att det blöder ifrån hans nos. :o Och det var inte torrt blod utan flytande. Insåg sedan att det var näsblod. Så vi ställde in honom i boxen och tog av honom all utrustning. Men nu är allt bra med honom, han skulle bara inte anstränga sig på nånn dag.. så jag tror bara det var nått litet <3 

Så då fick Oscar rida Daim istället på banan. För jag vågar inte släppa ut Oscar på Daim.. haha. Daim blir så sjukt galen och när han vet att Oscar endå inte kan hålla emot honom så bra ;) Men då red han somsagt på banan. Dom hoppade blandannat 3kombination, massa linjer & olika banor. Så himla duktiga båda två! 

Sen Tiziana. Körde lite hoppning på henne också. Hon var fin, men väääldigt studdsig och het. Så fort hon ser ett enda litet hinder, typ ett hinder som kan vara 20 cm. Och då laddar hon emot dom osv. Men jag tycker att jag klarade av alla övningar skapligt bra faktiskt!!:D Menmen, känns iaf som om jag kan rida henne mycket bättre nu och hon lyssnar någolunda bättre iallafall :)

Oscar ska hoppträna Daim på tisdag och jag ska hoppträna Tiziana. Awsiiiii :''''D 




Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: