Utvärdering Sniffan

Sniffan kom till mig den 1 juli och alltså har jag bara haft henne i 6 månader. Efter 26 dagar körde vi våran första tävling som var connemara sm på ekenryttarna. Vi red programmet lb:1 och vi fick 63,8% och jag var jättenöjd. Sen var det inga tävligar på ett tag så då försökte jag hitta ännu flera knappar på henne. 

Sen anmälde vi oss till div 2 och första omgången var i boxholm där jag gjorde en uppvärmingsklass som var lc:1 och då fick jag 63,33%. I lagklassen som var Lb:1 fick jag 61,72% och placerade mig inviduellt som 4a. 


Omgång 2 var i rappestad och då var det samma klasser där. I lc:2 och då plockade vi ihop 65% och placerade oss  2a. I lb:1 fick vi 63% och det var väldigt snålt tycker jag själv. Men en väldigt bra tävling endå!

Finalen valde jag att avstån eftersom den gick i la:1 och jag kände mig inte helt redo än, jag ville ligga runt 67-68% i lb:1 innan vi gick upp till la:1. 

Men då tog vi oss till en skojj hoppning i lilla hageby då vi körde ld-10 och ld och båda klasserna var stilbedömning. I ld-10 blev hon rädd för startflaggan och jag gav henne ingen rättvis ridning till hindret så ett stopp där och resten klarade vi felfritt. Men hon var riktigt pigg och svår. Och inga bra stilpoäng eftersom hon var lite överallt och studdsade runt väldigt mycket. Sen i ld red jag henne bättre och vi kom runt felfritt. Vi fick bättre stilpoäng och det blev 4e placering. 

Nästa tävling var i oktober i katrineholm, min favoritklubb att tävla hos. Där tog vi våran första vinst med procenten 68,96% och det kändes otroligt bra och ett tecken på att jag har lyckats. Vi var verkligen värda vinsten också!

Sista tävlingen för året var KM i dressyr, gillar absolut inte att tävla på hemmaplan för det känns som om man alltid måste visa sin bästa sida, låter jätte fjantigt.. Men där fick våran första miss i programmet då hon började studdsa och stegra i ena galoppvarvet, men bara att klappa henne och fatta galopp igen. Jag var så besviken efter ritten och verkligen jätteledsen. Men självklart när jag berättat för alla hur dåligt det gick så fick jag mina procent som var 67,93% och tyckte inte jag var värd det, även fast det bara var en liten miss. Men världens finaste ponny och jag, blev klubbmästare 2012 och haft ponnyn i 5 månader. Blev fel i början och trodde jag blev 2a tills allt fixade sig och jag blev klubbmästare 2012 i dressyr!

Allt har bara fallt på plats på denna ponny, hon är så speciell och ingen ponny som är jättelätt att rida. Det gäller att man ger det tid att hitta knapparna innan man börjar stöka med henne. Jag är så nöjd över våran insats dessa tävlingar, vi har verkligen kämpat så himla hårt och jag ser verkligen fram emot 2013 med henne. Sniffan har verkligen en jättestor plats i mitt hjärta, Gräns Tiffany, min kärlek ♥♥♥♥♥♥


 

 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: