Utvärdering Tiziana

 

Tiziana blev lite som en bara underhållning tills Daim såldes. Men innan det tog vi en liten maskeradhoppning på skogslotten i januari och hoppade en 50 stilbedömning och hon var jättefin och hoppade allt felfritt och vi kom 2a. Då började jag verkligen ta tag i att utveckla Tiziana. Vi körde en pay and ride (dressyr) och fick runt 54 tror jag. Vi låg endast på 5or och några 6or.

Sen forsatte jag med att jobba henne massor i dressyren och hon började tycka det bli roligare med hoppning igen. Då körde vi på lilla hageby en 60 och en 70. Vi nollade 60 och hon var så trött i 70 så jag avbröt, klokt val. Sen följde hon med till reappestad på en lokal dressyrtävling och vi startade programmet LB:1. Hon var helt cool lugn och jätteduktig och vi fick EXAKT samma procent som på skojjtävlingen. Alltså hade vi förbättrats oss eftersom det döms olika på en skojjtävling och en lokal bedömning.

Sen har hon bara fortsatt utvecklats i dressyren och är riktigt duktig nu. Är så stolt över det jag gjort med henne hittils men vi är inte klara än såklart. Min fina Tiziana, min prinsessa. Jag älskar dig så himla mycket, världens bästa!


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: