Tiziana och Pommes maskeradhoppning

Hej på er! Nu äre Wilma som bloggar och ska berätta om tävlingsdagen hiho! ;)

Tiziana 50 cm stil: På framhoppningen i början ville hon INTE hoppa.. kul liv tänkte jag då! Sen så var hon jättefin, tog tag i hindrerna och hade viljan. Sedan inne på banan så NOLLADE vi och kom TVÅA i stil!! :D Åh, lovelylovely ponny! All kärlek i världen till dig, underbart kändes det verkligen! Hon flög över hindrerna och tvekade inte en sekund!:D

Pommes LD 80 cm: Inne på framridningen skulle jag ta mitt allraförsta hopp på den ponnyn :D Han var fin, och det kändes bra! Inne på banan så var han pigg och framåt men lyssnade sjukt bra! Vi tog oss till omhoppning och NOLLADE. Och blev placerad som TVÅA!! Var helt överlycklig! ♥ Skulle egentligen vunnit eftersom dom slog ihop Dponnysar och stor häst. Fattar inte varför när det var 6 dponnysar och 4 storhäst ? ;) Aja, fina Pommes!

Pommes LC 90 cm: På framridningen gick det jättejätte bra denna gång! Tog ett skutt på en oxer på 1 meter uttan problem! :D Inne på banan vart det lite kaos, en sväng var jättesvårt att få till för att vara skojtävling liksom. Då råkade jag släppa handen för jag trodde han skulle hoppa ifrån tidigt men jag hade fel så då stannade han och jag åkte av och ramlade på fötterna. Ingen big deal av det så eftersom det var skojtävling så fick jag hoppa upp och rida klart banan ;) Då kändes det jättebra! 

Är sååå stolt över Pommes! Liksom första gången jag ens hoppar på honom, han är sååå snäll och underbar att rida. Avtrillningen får jag ta på mig men det är sånt som händer och framförallt så känner jag honom inte alls bra än! Pommes äger! :D:D:D

Tack Ida för att jag fick tävla honom, verkligen supertack :D

Sen en sak till, vill bara säga att det känns som en superbra start på året, hääärligt :D

Har massor biler som kommer upp sedan, bildbomb på både Pommes och Tiziii! ;)





Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: