every rose has it thorn

Hejsan! Idag red jag båda mina fina ponnysar. 

Först red jag ut på Sniffan samma som igår. Hoppade stockarna och hon är så duktig. Hon tycker det är sjukt roligt och blir så taggad hela tiden. Men red även samlat på vägarna också och jobbade med att reglera galoppen mycket och kunna ta ihop henne när hon blir så stark. Men hon var riktigt fin idag!

Sen red jag ut på Tiziana på bett, hon rids alltid ut på hacket och det har hon gjort i ett halvår snart skulle jag tro. Men idag tänkte jag prova bett och med facit i hand så var det helt fel val. Hon blir stark och lyssnar inte alls. Bara drar och jag får verkligen inte stopp på henne och jag vägrar ta hårt i henne. Så det blev misslyckat kan man säga. I slutet tränade jag lydnaden och då gick det endå skapligt, så 2% bra och 98% dåligt, haha Tizi!



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: