Långt

Hejsan! Idag har jag ridit båda ponnysarna, tänkte skriva lite mera välutvecklat idag.

Först Tiziana. Red ut på henne rätt så långt. Hon har haft väldigt mycket överspeed på sista tiden så det är ingen mening med att försöka nöta massa dressyr då, då blir det kors i taket bara. Så jag red ut somsagt och pigg och galen var hon. Väldigt mycket uppåt också, skuttade konstant hela tiden också. Rätt så okontrollerat alltihopa men i slutet körde jag mycket lydnad för det behövdes. Det gick bra, lydig och fin i 10 sekunder iallafall. Sen exploderade hon igen och fort gick det, haha Tizi!

Sen red jag ut på Tiffany. Hon var väldigt fin. Hon har blivit mycket säkrare på att ridas ut nu här hemma hos oss. Rund och fin galopp, hon brukar vara mra uppåt ibland, alltså lite studdsig och massa lufthopp. Men idag var hon så fin, och väldigt mjuk också. Påvägen hem var hon väldigt pigg, vi hoppade även över massa vattenpölar och det tyckte hon var skitkul, hon vart överlycklig. Jag tränade mycket på att få den runda galoppen hela tiden. mixa och trixa lite i början när jag fattat galopp och sen galoppera på ordentligt. Tränade även att få den stora galoppen ur den lilla utan att behöva öka till mellangaloppen. Gick superbra verkligen!


Ny header är påväg!


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: