Självförtroende


My love <3

Känner för att skriva ett ordentligt inlägg med en speciell handling. Alltså självförtroende. Mitt självförtroende på Daim var på 100% Jag var aldrig rädd på Daim, för jag visste att han hoppa allt i både fel galopp, korsgalopp och om vi kom i en omöjligt snäv sväng, han hoppa alltid och det visste jag. På Tiziana har väl självförtroendet varit upp och ner. Hade en LÅNG "hopp pause" med Tiziana för jag blev otroligt rädd på henne och kände ingen balans eller säkerhet. Nu är vi back on track och jag är inte ett dugg rädd på henne längre, bara jag tänker att nu ska vi över så hoppar hon. Tror det är mer fel på mig än vad det vart på henne när det gäller hoppningen. Men det gjorde istället STOR skillnad i dressyren, stadig i alla gångarterna nu och det är stora framsteg. Med Sniffan var jag rädd när jag hoppade första gången haha.. Hon var helt crazy men nu har jag mycket kontroll på henne, känns riktigt roligt att hoppa henne för hon har en positiv inställning och har tryck i galoppen och hoppar fina och runda språng. Dressyren är hon KUNG i men ändå väldigt speciell och inte helt enkelt. Fina ponnys jag har, miss my Daim <3

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: