Tävlingarna next

Nu kommer ett inlägg om tävlingar som kommer här next. Tyvärr så finns det inga tävlingar alls nu under november eller december, riktigt tråkigt. Men det kanske är bra på sätt och vis. Behöver inte känna att jag måste ha dom i 100% trimm, kan istället ha ungefär 90%. Kunna ta det lugnt nu när det blir så himlans halt på vägarna osv. Inte behöva känna att "tusan jag måste verkligen rida dressyr idag på den stenhårda banan med is på" Tror nog att ni fattar. Ska träna upp Tiziana mycket med formen att den ska bli ännu stadigare och försöka lugna ner henne lite, så hon inte är uppe i rymden hela tiden, istället ska jag försöka få ner henne på jorden, haha..

Tiffany ska jag forsätta försöka hitta mera knapparna på och även försöka komma ut på någon pay and jump, för hon tycker det är roligt att hoppa någon gång ibland också! Och hon är verkligen DUKTIG på det!! Sen i januari-februari startar vi säsongen med en lc:1 som uppvärmningsklass och sen en lb:1. Nästa tävling så blir det en debut i la:1 och beroende på hur det går där så väljer jag om vi forsätter med la:1 eller om vi inte är helt redo för det än så går vi ner igen och tar det lugnt och sen provar igen! 

Jag tror dock inte det skulle vara några problem för oss, men jag vill inte stressa. Jag har faktiskt tid på mig att hinna så jag känner att jag inte vill stressa och gå för fort. Vi har ju kört igenom hela la:1 programmet flera gånger och det sitter riktigt bra faktiskt. Bara skänkelvikningarna som vi ska trimma lite mera på, sen så är vi 100% 

Tiziana ska också få starta några lb:1 och målet är att få över 60% så småningom alltså, inte redan från början. Sen kanske hoppa någon pay and jump också, henne har jag absolut inte brottom med!

Mina fina prinsessor, dom har så mycket humör båda två men ändå så underbara!



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: