Dressyrträning Sniffan halvbra

Dagens dressyrträning var jättebra men det gick inte så jättebra direkt. Men Sniffan har verkligen sina dagar beroende på vilken förutsättning jag ger henne i ridningen dagarna innan, rider jag stenhårt dressyrpass dagen innan så är det självklart att hon är mjuk och fin dagen efter. Men eftersom det bara fick bli en liten skritt mys runda igår för att det spöregna så kunde vi inte prestera så bra. 

Hon blir då lite stark och väldigt spänd, får henne inte så mjuk och följsam. I slutet fick jag en bra känsla iallafall och det är det viktigaste. Fick så himla mycket bra tips och massamassa bra övningar som jag ska träna stenhårt på nu. Känns verkligen bra endå att det kommer dessa problem på träning också så att jag kan få hjälp och veta hur jag ska reda ur situationerna när hon blir så. 

Så jag är nöjd över denna träningen endå måste jag absolut säga!

Sötaste ekipaget ever!

 
 
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: