Inte så kortfattat menmen..

Red ett dressyrpass på båda hästarna idag och tänkte berätta lite kortfattat hur det gick. 


Jag trodde Sniffan skulle vara hur fin som helst idag efter det hårda passet igår men hade mer än fel. Hon var så himla svår i början, kan inte säga att det är hon som är "dum" eller något liknanade utan jag tar det mer som att jag inte kan rida henne tillräckligt bra. Fick ta några "break" och hoppa av och lite så eftersom det gick så dåligt. Efter 45 minuter tänkte jag skita i dressyrpasset och rida ut i skogen istället men lyckades hålla mig kvar ett litet tag till och i slutet var hon så himla fin. Fick igenom henne så bra och det flöt på helt fantastiskt bra!! Hade dock gärna sluppit allt i början men jaja, så får det vara ibland iallafall. Passet blev låååångt idag, över 1 timme i blåst och spöregn.

Tiziana däremot var en superfin pingla från början till slut. Hon imponerar mig nästan varje dag, hon är så otroligt duktig och ibland så tänker jag inte på det utan lägger henne för mycket åt sidan, min lilla egna sessa.. Men hon skötte sig jättejättebra trots att det regnade massa och blåste! Hon har ju ÄNTLIGEN slutat fälla nu, så då är hon både piggare på ett bra sätt, hon blir lite för seg när hon fäller hehe. Och så är hon lite sur, men nu är hon glad igen och positiv.  Oscar kommer sitta på en väldigt fin ponny imorgon skulle jag tro!

Haha, det blev trots allt inget kortfattat inlägg.....



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: