Maskeradhoppning på Sniffan

Framridning till ld (70cm)
Väldigt pigg, fick en liten panikattack då hon studdsar och vill bara fly men vet inte vart. Var väldigt kaos och massa ponnys krocka och jag var inte långt ifrån det heller. Massa fladdriga maskerad dräkter (men det förstår jag såklart) Men en väldigt bra miljöträning för Sniffan för det är ju alltid eller iallafall nästan lugnt på dressyrtävlingar. Hoppade oxer och räcket ca 2-3 gånger och hon var jättefin. 

Inne på banan ld (70cm)
1an till 2an var en linje och hon bara gasa på som sjutton till 2an som var en oxer och jag han inte bli alls klar med min anridning men vi kom över det iallafall. 3an gick supero. 4an till 5an var en linje och hon stannade på 4an och stegrade lite för hon vart lite stressad. Klappade om henne och lugnade henne och kom på det igen, hoppade det jättefint men sprang på som sjutton till 5an och det var lite klokt att stanna på det som hon gjorde för risken fanns att vi skulle ha kraschat annars, samma sak där, klappade och kom på det igen. Sen hoppade hon 5an, 6an och 7an utan problem. Så alltså 8 fel men nöjd ändå över att hon försökte så mycket!

Framridning till lc (80cm)
Hon var lite envis och konstig på framridningen, kände inte igen henne så mycket där i hennes beteende. Men efter ett bra tag så fick jag 2 fina språng på räcke och oxer. 

Inne på banan lc (80cm)
Här var hon mycket piggare men jag var lite mera bestämd på henne. Hoppade grunden felfritt som var 1-7. Svängde snävt upp till 8an och hon hoppade så himla fint, hon var riktigt taggad och ville bara springa fortare och så blev det också, haha. Sen blev det lite snävt eller väldigt snävt till 8an så hon petade det men ingenting att lägga energi på eftersom det bara va ett skit pet. Sen hoppade hon 9an, 10an, 11an och 12an utan några problem alls. Dock gick det jääääädra snabbt hahah, men det kändes sjukt bra verkligen. Så alltså 0+4 fel här, AZUM!!

Samanfattning
Sniffan var verkligen mogen i sättet idag, hon var fokuserad och försökte sitt bästa. Den andra klassen gick allrabäst både i resultat och känsla. Hon flög över det som ingenting och nu vet jag att det inte är några som helst problem att åka ut på lokala ld och lc. Världens finaste Gräns Tiffany, och såklart får man ju absolut inte glömma att hon är en dressyrponny och är såhär duktig! Love you Sniffan<3
 



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: