Tävlingen i katrineholm

Hej! Nu när den regionala dressyrtävlingen i Katrineholm avklarad för min del. 


Gräns Tiffany LB framridning: 
Superduper mega fin, fick en jättebra känsla som jag aldrig har fått förut. 
 
Gräns Tiffany LB tävlingsbanan:
Hon spände till sig så extremt mycket. Var verkligen jättesynd för då försvann den dära underbara känslan jag fick på framridningen. Hon var rädd för alla hörnen och för domarbordet. Vet egentligen inte helt varför hon blir så men tror hon blir spänd och inte vet riktigt hur hon ska bete sig. Men jag försökte så gott som jag kunde och vi gjorde en total miss när vi skulle fatta vänster galopp. Då var hon jättemycket på tårna och fattade fel galopp och då bröt jag av och rätta och då fattade hon fel igen. Sen lugnade jag ner henne och fattade om ännu än gång och då blev det rätt galopp. Resten var helt okej men det kunder vart minst dubblet så bra. MEN det var första tävlingen för säsongen och jag vill inte vara för hård mot henne men jag vill verkligen kunna klara av dem situationerna som hon blir såhär spänd. Jaja, bara att tagga om till nästa klass. Justja, procenten blev 63 och det är väl okej ändå! 

Gräns Tiffany LA framridning:
Finfinfin, en bra känsla. 
 
Gräns Tiffany LA tävlingsbana:
Här spände hon sig lite men inte alls lika mycket och det var ju våran allra första LA tillsammans så jag var supernervös verkligen och speciellt nervös för att glömma bort programmet. Men hon började jättefint och ryggningen och skänkelvikningarna gick bra. När jag skulle ta tyglarna från skritten vart hon rädd för hörnet och slängde/stegra sig bakåt 2 gånger och sen gick hon förbi utan problem. Det drog ner poängen till en 4a och en 5a tyvärr. Men den förvända galoppen gick jättebra och i förlängningen i galoppen fick vi en 8a och det är jag jättenöjd över. Vi samlade ihop 61,75% och det är jag nöjd med, självklart är målet att klättra oss upp i procenten och det tror jag också att vi kommer att göra, fina Sniffan <3

Tiziana LB framridning: 
Hon var fin och rätt så mjuk. 

Tiziana LB tävlingsbana: 
Hon var duktig och gjorde allt jättebra och hon var lite spänd men ändå relativt stadig. Vi red igenom programmet med 5or och 6or och fick totalt 55,??% och det är jag nöjd över. Senaste lokala fick vi 54% och då var det ju en lokal och det är ju lite hårdare bedömning på regional så jag är jättenöjd. Min fina Tiziana<3

Båda hästarna skötte sig fint idag, Sniffan kunde dock slappnat av lite i första klassen. Men om jag bara räknar med Sniffans andra klass och Tizianas klass så är jag jättenöjd!

Filmer kanske kommer!




Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: