Ang Sniffan

Ska försöka kortfatta allt så det inte blir så himla mycket att läsa. Hon har verkligen inte varit sig lite dem 4 senaste dagarna och vi har tänkt att åka och kolla upp tänderna så allt är bra. Men dagen innan tävlingen alltså i tisdags kollade jag jätteordentligt och upptäckte 2 jack kan man nog kalla det i underkäken. Vet inte orsaken till det men kan vara något hon har skärts sig på. Veterinären var här idag och gjorde rent det och lite så, Sniffan var hur lugn som helst och skötte sig prima. Nu ska hon bara ta det lugnt och gå på pencilin i några dagar och om 1 vecka kommer veterinären tillbaka och gör rent ordentligt och kollar om det börjar läka ihop.

Om jag ska vara ärlig så tycker jag detta känns förjävligt, kommer förmodligen inte kunna rida på 4 veckor och då är det nästan bara att konstatera att tävlingsterminen är över när vi är igång igen. Men ingenting att hänga läpp över, mina hästar är nästan aldrig skadade, Sniffan har aldrig varit det och Tiziana har varit det för 2-3 år sedan. Men nu vet jag orsaken till varför det kännts dåligt den senaste tiden, trodde vi var inne i en skitjobbig fas igen och fick lite motgång men det fanns en förklaring trots allt. Ni kan inte ana hur mycket hon har musklat sig och vilka jädra underbara ridpass jag haft den senaste tiden innan detta, vi var verkligen i topptrimm..

Hoppas vi är igång snart igen, eller mest utav allt hoppas jag bara att hon ska bli helt bra på så kort tid som möjligt. Allt ordnar sig älskade Sniffan♥
 
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: