Igår och idag

Igår:
Sniffan

Red ut en galopprunda och hon var hur glad som helst. Blev en väldigt lång bit men det är både bra för konditionen och hon blir så lycklig av att få galoppera ute på vägarna längs skogen. Känns verkligein skillnad att rida ut på henne förr och rida ut på henne nu. Jag kan henne mycket bättre och vet hur jag ska rida henne så hon håller sig lugn och så att jag sitter kvar, hehe. 


Tiziana
 
Hon fick också ridas ut men inte lika långt då hon inte har exakt lika bra kondition och hon är inte så jättepigg nu när hon fäller så det finns inte så mycket energi att göra av med. Men hon var såå fin och jätteglad. 

Idag:

Sniffan

Red henne på fotbollsplanen där jag har gjort en volt som det inte är någon hög snö på. Red 1 timme och ska börja rida längre pass nu då jag måste få oss i form inför tävlingssäsongen. Vi har hamnat lite efter nu eftersom det går inte att rida sådär jättebra när man inte har ett ridhus och ett bra underlag. Men jag kämpar på ändå och ser redan resultat. Hon var såååå himla fin och jag fick upp henne i en bra form och hon var aldrig lång och springig. I slutet tränade jag mycket på att få en mjuk och fin övergång från skritt till galopp. Supernöjd med henne idag!

Tiziana

Red henne på samma ställe i ca 40 minuter. Hon var jättefin trots att det var ett tag sedan jag tog ett ordentligt dressyrpass men det beror endast på att hon fäller och hon är inte sig själv då helt. Men det gick somsagt jättebra och hon höll sig positiv och sammarbetsvillig hela passet. Tänk från när jag fick henne tills nu, vilken skillnad och vilken utveckling!!

 


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: