Svar på kommentar

hur kom det sig att du började tävla dressyr wilma? :) för du tävlade väl hoppning förut? tröttnade du eller varför slutade du med hoppning?

Svar: Om jag ska göra en lång historia kort så kan jag säga att jag verkligen avskydde dressyr när jag red Daim tills vi började tävla fälttävlan och dressyren hade så stor betydelse där. Sen när jag väl började träna dressyr på Daim så blev det kul för jag märkte hur mycket bättre vi vart i hoppningen också. Sen började vi tävla dressyr och vann till och med en regional LB. 

Sen sökte jag en låne ponny efter Daim och blev tillfrågad om Sniffan. Hon är verkligen en stjärna i dressyr men inte så himla lätt som alla tror, men jag tror aldrig någonsin jag kommer få chansen att låna en sådan fin dressyrponny så jag tänker absolut inte slänga bort den chansen.

Jag kan även säga att jag tröttnade på hoppning ett bra tag efter Daims och mina starter, just nu vet jag inte helt hur framtiden ser ut, kanske börjar hopptävla igen om rätt häst dyker upp. Sniffan är kan hoppa 70 & 80cm utan problem men just nu tycker jag dressyr är så sjukt kul på henne och det ger så mycket mer. 

Alla som bara "hoppning är så cooolt för man flyger över 120 hinder" "dressyr är så töntigt" Tro mig, ni kommer ändra eran åsikt så fort ni får chansen att rida en riktigt duktig dressyrhäst, för det gjorde verkligen jag!



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: